Hej Karl,
Det är mycket glädjande att höra att du nåtts av meddelandet. Jag brukar själv skriva på diverse forum ibland och berätta om mina erfarenheter och blir allt som oftast hånad och misstrodd när jag gör det. Anledningen till att jag ändå fortsätter att berätta är för att jag hoppas på chansen att nå fram till folk som dig så att ni i alla fall får höra ifrån bägge sidor innan ni tar beslutet. Innan jag tog Finasteride så gjorde jag precis som dig, kollade några youtube-videor och allting lät alldeles fantastiskt. Hade jag sett någon i något kommentarsfält argumentera emot så hade jag kanske tänkt efter en gång till. Så det är väldigt glädjande, som sagt, att höra att när jag skriver och berättar om mina erfarenheter så finns det en chans att det påverkar någon som dig.
Edit: Jag snubblade över den här länken idag: https://finasterideinfo.org/for-patients/. Det kan vara en av de bästa summeringarna som jag läst och jag upplever att det är en mycket bra källa att länka till andra som är fundersamma över Finasteride eller att ta upp i diskussioner kring Finasteride.
Ända sedan jag drabbats av PFS så har jag försökt berätta för andra om min situation, oavsett om de vill lyssna eller inte, och jag vill uppmuntra er andra att göra det också (om ni känner att ni orkar med, vill säga). Det kan kännas hopplöst när folk tror att jag är inbillningssjuk eller inte bryr sig, men någon gång ibland så reagerar faktiskt folk med empati också. För mig så känns det iallafall värt det att berätta så länge chansen finns att någon enda person lyssnar och tar till sig. Jag kan inte resa tillbaks i tiden och hjälpa mig själv, men om jag kan hjälpa någon annan så är det en liten tröst.