Swedish PFS discussion

Hej, startar denna tråd för de som är från Sverige eller förstår svenska. Detta för att kunna diskutera på svenska samt att kunna Tipsa om läkare mm som gäller i Sverige.

4 Likes

Ja, som jag skrev tidigare tråd så hjälpte Thord Rosén mig med att iallafall bekräfta sjukdomen och samtidigt skickade remisser till olika instanser där jag behövde få undersökning.

Oklart ifall han tar emot patienter så ofta då han är 72 år och jobbar begränsat men han har ett stort kontaktnät och var väl påläst på den forskning som hittills gjorts

Han finns på Ekenhälsan i Kållered och, upplever jag, svarar på mail

1 Like

Ok tack för info

Tack för den här tråden. Tror den verkligen behövs.

Ska ta kontakt med läkare Rosén för att få ett utlåtande, alla läkare jag träffat

börjar prata med mej om utmattningssyndrom, vilket är helt befängt.

1 Like

Tänkte fråga er om ni också reagerar kraftigt negativt på sexuell upphetsning/orgasm, resulterande i ett förvärrande av kognitiva och emotionella störningar?
Samma sak med viss mat?

Kan säga att jag blir sämre efter orgasm. Försöker undvika det. Känns som testosteron nivåerna sjunker då

Har problem med magen också men det kommer nog efter den kraftiga kraschen jag hade när jag slutade med preparatet

Ja, nånting slår slint i och med orgasm, det sjuka för mej är att jag redan i samband med sexuell upphetsning börjar känna mig konstig, som en elektrisk apparat som håller på att få kortslutning och ger ifrån sej gnistor, för att göra en liknelse (i kognitiv bemärkelse), men det är just orgasm som får bägaren att rinna över och resulterar i en märkbar försämring i nån/några dagar.

När det gäller magen kör jag sedan 6 månader tillbaka en ganska strikt diet med bara fisk, kyckling, lite rött kött, samt vissa ångkokta grönsaker.

Absolut inget alkohol, socker, och lite kolhydrater.

Det förbättrade närminne och koncentration.

Jag har också då och då upplevt lättnad av rektallösningen Klyx som finns receptfritt på apoteket.

Tyvärr tror jag inte det finns så jättemycket att göra i dagslaget förutom att vänta tills Baylor studien publiceras. Vi vet inte ens roten till problemet, därför tror jag att det är väldigt svårt att få hjälp från en läkare.

Även jag har fått problem med magen. Läkaren gjorde det lätt för sig och diagnostiserade IBS.

Jag har inte riktigt det problemet efter utlösning, men det är ju väldigt många här inne som upplever det, möjligtvis ifall jag har flera under en dag. Jag upplever, efter mina år, att ca 2 gånger i veckan funkar bra.

Men en gång var jag och reste i en månads tid och hade utlösning kanske två gånger under den tiden och kom hem med en fungerande penis som stegvis försämrades ju mer jag onanerade. Jäkligt underligt

Just det här. Min erektion fungerar dåligt och något jag får “jobba upp” innan den är på en 80% nivå. Men en dag hade jag full kraft och fungerade i typ två dagar men hade den där elektriska känslan som du precis beskriver, som en slags buzz. Vad sjutton kan det bero på?

Starkt att hålla kosten! Jag har försökt några gånger men har svårt att fullfölja, dock äter jag oftast “bra mat”

Jag har kört intermittent fasting i perioder samt körde en vattenfasta på 6 dagar där jag förbättrade fastheten på avföringen (som blev helt kaputt efter ett halvår i Sydamerika)

Jo, grejen är den att innan jag började med kosten var hjärndimman och kortminnet helt kaputt, det tog mig en timme att läsa en sida ur en bok, så jag hade inget val.

Har ni haft nån tur med kosttillskott?

Jag hade en period för 6 månader sedan där zinc och L-glutamin fungerade lindrande för både post-orgasm och kognitiva symtom överlag, sen försvann den effekten och jag tror t.om. zinc nu förvärrar symtomen om jag tar det några dagar i rad.
Måste ha någonting med hormonförändringar att göra, antar jag.

Ja, zinc verkar vara lite No No när jag läser runt på forumet, verkar vara flera som upplevt bekymmer vid intag av zinc.

Har någon av er testat Tribulus?

Tror ni lergigan kan vara farligt för oss? Det är antihistamine och jag ska ta det några dagar, vad tror ni? Jag vill inte riskera något men verkar inte ha något val

Har ej testat Tribulus, om jag förstått det rätt används det för virilitet? Det problemet har jag inte, snarare tvärtom, önskar jag hade mindre sexlust just nu för det påverkar mina symtom. Är numera mycket försiktigare när det gäller att prova nya saker.

Dock har jag funderat på att prova andra aminosyror förutom Tyrosin eller L-Felylananin, men är lite rädd för att det ska ha dålig effekt.

Har ni provat aminosyror?

Såg att du sade nej till antidepressiva medel. Starkt jobbat.

En allmänläkare ville skriva ut antidepressiva 3 minuter in på vårt möte, jag frågade henne om hon var från vettet. Stoppa i sej det där giftet gör det bara värre.

Jo, men jag har också gått på det tidigare vilket gav de här jävla darrningarna som fortfarande inte ger med sig.

Har inte testat aminosyror, jag förstod det lite som att Tribulus hjälper med fler saker än det sexuella, men det är ju bara hörsägen. Finns en tråd av en Israel här som körde Tribulus i cykler vilket verkar löst det mesta av hans problem, samtidigt kan det vara smart att invänta studien, men aminosyror verkar ju vara en framgångssaga för många