Swedish PFS discussion

Skönt att du sover bättre. Själv är jag tvungen att ta zoplikon för att sova och då får jag ändå ingen bra sömn. Hela mina naturliga dygnsrytmen har verkligen förstörts av kroppsstressen som finasterid medförde.

Ja, så är det för mig med. Har du testat propavan som sömnmedel någon gång? Jag tycker det är fascinerande hur den funkar så bra jämfört med de andra sömnmedicinerna, hade varit intressant ifall fler testar den och ser hur den fungerar.

Mm har provat det men fick myrkrypningar

Är verkligen svårt att hålla humöret uppe när ens liv har så totalt kapsejsat

Ja verkligen. Den har sabbat och gjort att ens liv tog en helt annan ritning, den saken är klar.

Har börjat cycla Tribiulus ifrån mediherb och är inne på första rundan. Känns som att det förbättrar lite över den sexuella biten. Ska bli intressant och se hur det artar sig längre fram. Äter sen några veckor E-vitamin för plackbildning i penis och fått en kur som jag ska köra i 3 månader.

Hur var myrkrypningarna? Har förstått att de kan vara övergående. Hur funkar zoplikon för dig? Läste att det var Benzo vilket är rimligt att det fungerar bra med tanke på att vår GABAsystem verkar vara kapputt. Du behöver inte höja dosen efter ett tags användning?

Zoplikon fungerar väl sådär. Har inte alls samma effekt som i början och kan inte sova en hel natt på dem.

Var längesen jag tog propavan men upplevde myrkrypningarna som väldigt obehagliga men framförallt tyckte jag inte jag fick någon större sömneffekt

Hej igen.

Tänkte bara säga att jag fick tillbaka ett svarprov angående tarmparasiterna jag hade.

Enligt provresultaten så hittar dom inte spår av parasiten längre.

Jag har läst att ibland så kan man fortfarande ha kvar parasiterna trots att de inte upptäcks i ett prov, men jag testades för första gången för en sex månader sedan och sedan igen en kort tid därefter och båda gångerna kunde de hitta spår av tarmparasiter.

Om det är så att parasiterna är borta så är det följande saker som jag använt för att driva ut dom:

  1. Oreganolja i extremt koncentrerad form i två veckor.

  2. Saccharomyces boulardii i en månad.

Detta i kombination med väldigt låg kolhydrat/socker-diet.

Om det är så att ni har tarmparasiter skulle jag rekommendera att försöka driva ut dom.

1 Like

Tack för info, jag ska dra igång parasit spåret efter sommaren. Upplever du en förbättring nu jämfört med innan du påbörjade kurerna?

Många skriver här att magen är en stor del i tillfrisknandet. Har du ballongmage emellanåt?

Vad gör dessa parasiter? Gör det så att det blir svårare att hantera kost, gör det så att man blir lösare i magen?

Jag upplever att jag inte längre reagerar på samma sätt mot kolhydrater (som förvandlas till parasitmat).

Jag brukade bli helt kognitivt utslagen efter en portion ris, t.ex.

Har aldrig haft ballongmage, men däremot mycket lös avföring, vilket jag inte har längre.

Jävligt starkt jobbat iallafall. Jag måste berömma dig för din ihärdighet, det är väldigt tufft att hålla en kosthållning så nitiskt.

Själv dör jag inte med kolhydrater men märker att ifall jag äter onyttigt och/eller mycket kolhydrater flera dagar i rad så börjar jag svullna upp och må dåligt.

Capello, har du testat t.ex propavan? Hur har du det med sömnen, känner du dig naturligt trött på kvällen?

Imponerande

1 Like

För egen del så handlar sömnen inte så mycket om kvantitet men kvalité.

Jag brukar sova mellan 6-8 timmar, men det är en “orolig” sömn, vilket yttrar

sig i form av kraftig tandgnissling som jag märker av när jag vaknar på morgonen.

Jag är övertygad om att detta förosakats av obalansen Finasterid skapat, och inte stress som läkarna vill få det till.

Min strategi är att meditera/ta det så lugnt som möjligt en timme innan läggdags, märker då en tydlig skillnad i sömnkvalité.

Prova detta om du kan, en väldigt lugn promenad sent på kvällen, en varm dusch, och sen gå till sängs.

Tack Patrik.

Vet inte hur stor inverkan parasiter har på vårt tillstånd, men hursomhelst är dom parasiter som inte hör hemma i våra kroppar och det kan bara vara positivt att få bort dom, särskilt med tanke på den obalans Finasterid skapat.

Grabbar en fråga:

Har ni anmält era bieffekter till läkemedelsverket?

Jag gjorde detta för ett tag sedan via deras hemsida.

Om fler och fler gör det kanske dom får upp ögonen och börjar ta detta på allvar.

Jag har gjort det. Sen har jag också skickat in en skadeanmälan men har inte fått något svar om beslut ännu men det har snart gått ett år så det borde väl bli klart snart

Vad bra att du också anmält det till Läkemedelsverket.

Vad är det för skadeanmälan du gjort?

Man kan anmäla sin skada till läkemedelförsäkringen. Du kan själv gå in på hemsidan och läsa om det.

1 Like