Swedish PFS discussion

Sorry to but in (in English, sorry). Can you tell me what your joint problems were and how they resolved?

I have aches in my hips quite often.

Hi Greek.

I suffered from major hip and lower back problems, stiff joints both legs and hands.

I found big relief in yoga, stretching buttocks and inner thigh muscles relieved joint problems in my legs and toes and fixed my hips and lower back.

Yoga for shoulders and neck opened up my stiff arms and fingers.

Our body parts are all connected and if we relax some important trigger points other body parts will open up to.

1 Like

Thanks Capello, I’ll have a look for a class.

Go for it Greek.

Remember, it could take time before you feel some improvement, be persistent and give it a try.

It worked for me, and I sincerely hope it will work for you too. :slight_smile:

2 Likes

Ursäkta sent svar, har haft en del att stå i här

Väldigt intressant med yogan, har kört en del hemma på Youtube “30 days with Adriene” och upplevt direkt välmående. Gick faktiskt till en sjukgymnast för några år sedan som hjälpte mig att att slappna av muskulatur i rumpa ben, mage som var extremt stela ett tag.

Vi tränade mycket på att, via tankeverksamhet och stretching, få musklerna att slappna av vilket jag upplever fungerar än idag.

Intressant att flera verkar lida av just den delen. Tränar du fortfarande Yoga och går du i sådana fall till klasser?

Skriv gärna hur parasittestet gick till?

Har för övrigt aldrig haft så bra mage som jag haft de senaste veckorna. Efter min vattenfasta för 1 år sedan har magen långsamt och oregelbundet förbättrats och nått en ny “baseline” så att säga.

Jag hade som jag skrivit tidigare dålig mage från att jag fick sjukdomen till katastrofal efter Antibiotika + utlandssemester. Nu är den bättre men verkar ändå fluktuera emellanåt

Var hittade Du receptet mot Parasiter? Blev väldigt intresserad av det?

Jag kör lite yoga hemma då och då. Kör som du via Youtube.
Fick ursprungligen lite stretch-övningar från en duktig kiropraktor som brukar fungera. Upplever att om jag får bukt med bålen brukar resten av kroppen öppna sej. Dom gamla hinduerna visste vad dom pratade om.

Förslag för parasitbehandling fick jag av ett laboratorium i Danmark där jag gjorde ett test för att kolla bakterieflora, candida, parasiter och allmän tarmhälsa.

Hur körde du vattenfastan?

Ok, skulle du rekommendera att ta kontakt med dom? Var det dyrt?
Haha ja, lite intressant är att jag upplevt problem med både stelhet, ledvärk, spändhet innan jag pfs vilket ibland får mig att fundera ifall vissa gener är mer mottagliga för den här sjukdomen.

Jag körde vattenfastan själv med vatten och lite Himalaya salt emellanåt

Det är ett seriöst lab och undersökningen kollar det mesta i tarmväg.
Dock kostar det en hel del, typ 3500 kr tror jag. Dom skickar allt du behöver via DHL, och du skickar det tillbaka till dom via DHL.
Jag kände att var jag tvungen att kolla upp min tarmhälsa för att jag vet att får kognitiv lättnad av viss kost.

Hur körde du vattenfastan? Var det flera dagar i sträck? Eller ett dygn lite då och då?

1 Like

Ok, har du ett namn på labbet? 3500 är sådant man får räkna med dessvärre.

Jag körde min vattenfasta i sträck och det var faktiskt ganska enkelt eftersom jag var ganska deprimerad under tiden vilket gjorde att jag inte led speciellt mycket första dagarna. Efter 4-5 dagar upplevde jag en klarhet i skallen som går att likna med att min brainfog minskade. Sista två dagarna var istället tuffa och tänkte först köra längre men upplevde smärta i hjärtat (vilket är helt normalt emellanåt för mig med pfs) och vågade inte fortsätta då jag inte hade en läkareobservation.

Men tycker det är värt ett försök, speciellt ifall du senare går tillbaka till den meny du äter just nu då du verkar hittat maten som du responderar väl med

En observation för övrigt som onekligen är intressant:

Jag har haft pfs sen 2012-2013 och de senaste året upplevt tydliga kroppsliga skillnader jämfört med åren tidigare med PFS. mina leder har smärtat mer, fått tremors och förändringar i storlek på fingrar, brutit ihop psykiskt så hårt att jag blivit inlagd;

Samtidigt har jag på slutet fått en något bättre sömn, bättre skäggväxt och fått tillbaka mer kroppshår (vilket försvann under den stora crashen 2012) mina skakningar har minskat ner så att man knappt märker det och jag vaknar med morgonerektion, något jag inte gjort på 7 år. Storleken vid slakt tillstånd har gått tillbaka till det normala och pungkulorna har ökat i storlek. Detta fluktuerar något emellanåt men det känns som jag har nått en ny förbättrad baslinje men under den utvecklingen var/är det otroligt tufft mentalt och fysiskt. Är det inte märkligt?

Det har gett mig mer kraft att det verkligen inte är “försent” och “kört” vilket varit ord som ständigt jagat mig i det mentala.

1 Like

Hej igen.

Förlåt för dröjsmålet, var lite upptagen förra veckan.

Labbet är följande: http://nordiclabs.com/default.aspx

Provet heter “Comprehensive Parasitology x2” och måste beställas via en läkare eller liknande för att du ska få det.

Jag gjorde det genom den här killen https://www.uppdraghalsa.se/sibo/

eftersom han INTE tar betalt för att beställa in det åt dig. Om man däremot vill ha en tolkning av resultatet vill han ha betalt, fast jag anlitade honom bara för att beställa in testet och sedan läste jag själv analysen och diagnoserna från testet. Det förklaras ganska tydligt om någonting inte står rätt till.

1 Like

Det du skall beställa är “CSAPx2”

Hade 4-5 bra dagar förra veckan, med inte mycket symptomkänningar, bättre hörsel, fokus, energi och sinnesstämning, sömn och inga påtagliga krascher efter sexuell aktivitet.

Dom två senaste månaderna har dom “bra” dagarna kommit med jämnare mellanrum. Det inger mig hopp.

Ska dock säga att jag äntligen provade en aminosyra vid namn L-Fenylalanin som ska vara inblandad i dopaminaktivitet i hjärnan. Fick dock ingen vidare effekt, utan hjärnan kändes som en utspänd läderboll i några timmar.
Skall kanske prova denna aminosyras släkting längre fram, L-Tyrosin, för att se vad som händer.

Men så som det ser ut nu, verkar den naturliga vägen utan preparat vara den mest harmoniska vägen till förbättring.

1 Like

Jag har fått precis fått reda på att jag har plack på framsidan av penis, upplevde en underlig krökning för några månader sen och förhårdnader. Gick till Karlanderska privat och fick det sämsta bemötandet man kan önska, efter 5 min så ville läkaren bara ha ut mig därifrån.

Skit samma, han gav mig E-vitamin att äta i 3 månader, vet ni något mer hur man gör för att undvika att Peyronie’s diesese kommer eskalera?

Är det farligt att äta E vitamin för oss?

Har försökt hitta info om farligheten med att äta antihistamine för sömn och hittar väldigt få rapporterade biverkningar angående propavan, vilket jag nyligen börjat äta. Försökt söka här på propeciahelp för info överlag och det står väldigt lite om antihistamine och propiomazine. Kan bero på att medicinen verkar vara betydligt vanligare i Sverige för sömnproblem än t.ex USA.

I alla fall så fungerar det väldigt bra för min sömn och har under hela veckan haft 8 tim sömn varje natt. Har inte ens vaknat upp under natten. Min dos är väldigt normal (1 tablett) och när jag läser på flashback, om propavan, så är det vanligt att folk med sömnproblem behöver flera tabletter eller att medicinen inte fungerar alls, eftersom många upplever medicinen som klen.

Den verkar inte störa REM-sömn jämfört med andra sömnmediciner vilket också är en stor fördel.

Jag tar min tablett lite tidigare (kl 19) och har svårt att hålla uppe ögonen vid kl. 22 och sedan vaknar jag vid 06-07 nästa morgon utvilad och mer klar i skallen än jämfört med de 7 åren jag haft den här skiten.

Ni andra med sömnproblem, har ni provat den här och i sådana fall vilket resultat har de gett?

Sömn är ju vitalt för att kroppen ska försöka läka sig självt så gott det går och ifall jag måste nå dit pga medicinering så är jag väldigt nöjd att det är en såpass “lätt” medicin jämfört med de andra alternativen.

Har inte provat det läkemedlet, men du har lätt angående sömnen, det är helt enkelt fundamentalt.

Jag blir också mycket klarare i skallen efter en god natts sömn.

Det värsta jag kan göra är sexuell aktivitet nattetid, det fördärvar verkligen sömnen den natten.

Hur många timmar brukade du sova innan du började ta läkemedlet?

1 Like

Ja, är bara tacksam för den här veckan med sömn, hoppas att jag fortfarande svarar bra framöver. Jag vaknar upp med erektion varje morgon och mina darrningar har gått ner betydligt, vilket jag tackar sömnen för.

Tidigare sov jag väldigt olika men aldrig tillräckligt. Oftast vaknade jag upp inom fyra timmar och sedan var det allt från insomnia till vakna/somna/vakna tills det var dags att kliva upp.

Den vanligaste biverkningen är tung i huvudet de första timmarna dagen efter men det har jag bara känt av en gång, när jag åt den betydligt senare.

Det intressanta är ju att det i grunden är en tablett för allergi och jag undrar om det kan finnas en förklaring varför de fungerar så bra för mig, kanske det är en medicin som passar pfs patienter bättre?

1 Like